Pages

Labels

Followers

Tuesday, March 15, 2011

Ku doakan, Semoga aku masih bernafas pada hari itu..post yg ke 101



Assalamualaikum...wbt...
Hari ini, semuanya macam biasa. Bangun seawal jam 4 pagi. Hujan turun dengan perlahan. Kedengaran bunyi hujan di luar tingkap. Semalam, aku baru sahaja mengubah kedudukan katil terus ke tepi tingkap. Entah mengapa, aku rasa ingin untuk berbuat sedemikian. Mataku kabur di subuh hari. Semuanya gelap dan sejuk. Ya, aku kesejukan pagi ini. Malam semalam, aku berdoa semoga aku sihat pada keesokan harinya, tapi alhamdulillah, walaupun doaku masih tidak termakbul, aku masih bersyukur kerana hidup pada hari ini. Fikiran ku tengganggu sejak semalam, semuanya menjadi serba salah. Masa yang berlalu semalam aku habiskan dengan termenung sendirian di dalam bilik. Bukan kerana bosan, ada sesuatu yang mengganggu fikiranku. Tapi, aku sendiri tak faham mengenainya. Adakah cinta? adakah sakit yang aku alami? adakah tingkah laku aku yang kurang waras? atau adakah aku telah membuat dosa yang terlalu banyak? Aku tak dapat menjawab pertanyaan aku sendiri. Diriku ku rasakan semakin lemah dari hari ke hari. Kadang-kadang aku terpaksa bersandiwara yang aku sudah sihat sepenuhnya. Aku diam tanpa kata kerana itulah hasrat hati dan permintaan serta doaku. Pagi nie, semuanya sejuk dan suram belaka. Aku memerhati keadaan di luar, semuanya tenang. Awan mendung menyebabkan aku diam tanpa kata. Cahaya pagi yang aku idam-idamkan tidak muncul menjelmakan diri pada pagi ini. Bunyi burung berkicauan juga kurang membuatkan aku rasa sunyi. Aku cuba mencari sesuatu yang boleh aku lakukan, buku? Ya, buku. Buku pelajaran? Buku komik? Buku ilmiah? Buku-buku itu lansung tidak ku sentuh. Mengapa? Aku tak dapat menjawab pertanyaanku. Aku duduk sendirian. Mengenangkan diriku yang diam tanpa kata dan tidak dapat menjawab pertanyaan diri sendiri. Alhamdulillah, aku memberanikan diri untuk bermesej. Hanya kakak sahaja yang mahu mendengar rintihan hati aku. Alhamdulillah juga, dia mahu mendengar dan sudi membalas mesej. Hatiku rasa sedikit gembira. Aku terfikir sejenak, sememangnya aku memerlukan seseorang pada ketika aku diam tanpa kata. Seseorang yang sudi mendengar dan menasihatiku. Walaupun ramai yang aku kenal, akan tetapi tidak semua yang memahamiku.Hanya kakak seorang sahaja yang ku pilih. Aku sayangkan nya. Walaupun bukan darah daging sendiri, tetapi kakak saudara seIslamku. Kakak sangat mengambil berat tentang ku walaupun aku kadang-kadang selalu menyakiti hatinya. Minta maaf kak......Terima kasih kak.....


Zain Bikha-Denn il Islam (I AM A MUSLIM)

Deen-il-Islam

By : Zain Bhikha

By: (Linda Gcwensa & Zain Bhikha)

If you ask me, why do I stand here,
So unafraid of everything around me.
Proudly I would say, I am a Muslim.
If you ask her, why does she dress that way,
All covered up in a world that gives it all away.
Proudly she would say, I am a Muslim.

Chorus:
Deenil Islam deeni Wala ‘ardab gheiru deeni Muhammad elli hadeeni Nourel iman x 2

If you ask me, surely this cannot be,
You give your wealth so free, and you say your life is charity.
It ain’t hard to see, I am a Muslim.
If you ask him, why does it hurt so,
When he sees injustice, even though it’s folks he doesn’t know,
With tears in his eyes he says, I am a Muslim.

Chorus

If you ask her, why doesn’t she cry,
There’s no one by her side, she’s the only one that’s left behind.
Patiently she sighs, I am a Muslim.
If you ask him, why does he still pray,
Five times a day when so many others have strayed.
Smiling he would say, I am a Muslim.

Chorus

If you ask me, why do I love you
No matter where you are, we are the greatest Ummah
With the beating of our hearts, we are Muslim.

La-illah-ha-illalah Muhammad-ur-rasullulah
There is only one God
La-illah-ha-illalah Muhammad-al-Mustapha
Muhammad is the messenger
La-illah-ha-illalah Muhammad-ur-rasullulah
There is only one God
La-illah-ha-illalah Muhammad-al-Mustapha
Muhammad is the messenger

More Lyrics at: MuslimLyrics.com