Pages

Labels

Followers

Thursday, March 10, 2011

Syukran Ya Rabbi...


Hari nie, sakit aku datang lagi. Tanpa diduga dan diminta sedikit pun. Semalam, aku berdoa semoga aku dapat meneruskan pelajaranku di sekolah pada keesokan harinya. Namun, telah ditakdirkan, penyakit aku datang lagi. Subuh yang tenang dibasahi dengan air hujan. Jam menunjukkan tepat pukul 4 pagi. Niat akuhendak bangun pada pukul 5 pagi, akan tetapi aku bangun sejam lebih awal. Sakitnya tidak dapat digambarkan. Nafas bagaikan berhenti buat seketika atau sekitar 15 minit. Aku cuba untuk bangun dan mencari udara. Alhamdulillah, selepas beberapa minit aku boleh bernafas seperti biasa. Suhu yang sejuk membuatkan aku menjadi begini. Tapi aku tidak pernah menyalahkan cuaca ataupun kejadian alam. Aku sangat bersyukur. Dan, aku terima kelemahanku. Aku cuba untuk tidur semula tetapi bukan dengan baring. Aku tidur secara duduk. Aku tiada pilihan lain lagi kerana dengan cara itu sahaja  dapat menghalang aku daripada sesak nafas. Tapi malang seribu malang, mataku lansung tidak dapat dipejam. Aku duduk sendirian di atas katil sambil mendengar bunyi hujan gugur di luar bilik. Aku memerhati meja kerjaku di hadapan. Semua ubat-ubatan ada di atas meja tersebut. Jumlahnya melebihi 10 peket. Aku tidak tahu ubat yang mana harus ku ambil kerana terlampau banyak. Sedih di hati dapat ku rasai. Seolah-olah mungkin masaku tidak panjang lagi. Aku dapat merasakannya. Aku cuba untuk mencari jawapan. Alhamdulillah, aku berfikir positif. Allah SWT mengambil kelebihanku sedikit untuk diuji. Aku bersyukur dengan diri aku sekarang. Dan aku sering berdoa dan berdoa. Mungkin masa aku akan tiba kelak. Maafkan aku wahai ummi, maafkan aku wahai yan....terima kasih sebab selalu mengambil berat tentang kesihatanku...walaupun aku segan untuk berterima kasih.....kerana pengorbanan ummi dan yan lansung tidak terkira...Alhamdulillah...semoga aku sempat berubah sebelum masa itu tiba..Insya-Allah



Zain Bikha-Denn il Islam (I AM A MUSLIM)

Deen-il-Islam

By : Zain Bhikha

By: (Linda Gcwensa & Zain Bhikha)

If you ask me, why do I stand here,
So unafraid of everything around me.
Proudly I would say, I am a Muslim.
If you ask her, why does she dress that way,
All covered up in a world that gives it all away.
Proudly she would say, I am a Muslim.

Chorus:
Deenil Islam deeni Wala ‘ardab gheiru deeni Muhammad elli hadeeni Nourel iman x 2

If you ask me, surely this cannot be,
You give your wealth so free, and you say your life is charity.
It ain’t hard to see, I am a Muslim.
If you ask him, why does it hurt so,
When he sees injustice, even though it’s folks he doesn’t know,
With tears in his eyes he says, I am a Muslim.

Chorus

If you ask her, why doesn’t she cry,
There’s no one by her side, she’s the only one that’s left behind.
Patiently she sighs, I am a Muslim.
If you ask him, why does he still pray,
Five times a day when so many others have strayed.
Smiling he would say, I am a Muslim.

Chorus

If you ask me, why do I love you
No matter where you are, we are the greatest Ummah
With the beating of our hearts, we are Muslim.

La-illah-ha-illalah Muhammad-ur-rasullulah
There is only one God
La-illah-ha-illalah Muhammad-al-Mustapha
Muhammad is the messenger
La-illah-ha-illalah Muhammad-ur-rasullulah
There is only one God
La-illah-ha-illalah Muhammad-al-Mustapha
Muhammad is the messenger

More Lyrics at: MuslimLyrics.com